Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. Więcej informacji o Cookies. Czytaj więcej...

POZDROWIENIA Z GÓRY ŚW. ANNY

12 października w ramach projektu Bardzo Młoda Kultura 2019-2021 Opolskie „Historia Śląska od kuchni”. odbył się wyjazd integracyjny grupy uczniów drugiej i trzeciej klasy Branżowej Szkoły I stopnia nr 1 w zawodzie kucharz Naszym celem było zwiedzenie Muzeum Czynu Powstańczego w Górze św. Anny. Uczniowie z zainteresowaniem słuchali przewodnika, oglądali dokumenty, zdjęcia, artefakty zgromadzone w obiekcie, poszukiwali na listach powstańców znajomych nazwisk.

Zapytaliśmy o rolę w powstaniu śląskim patrona ulicy, przy której stoi szkoła. Czuliśmy, że historia która wydarzyła się 100 lat temu jest nam bliska. Potrzebowaliśmy takiej lekcji historii . Pomimo tego, że dzień był bardzo wietrzny trochę pospacerowaliśmy. Następnie pojechaliśmy na degustację tradycyjnego obiadu kuchni śląskiej. Można się domyślić, że próbowaliśmy klusek, rolady z sosem i czerwonej kapusty. Wybraliśmy restaurację „Antek” w Źlinicach ze Szlaku Kulinarnego Województwa Opolskiego „Opolski Bifyj”. Mieliśmy możliwość przećwiczenia zasad savoir-vivre w praktyce. Zmęczeni wróciliśmy do domu.