Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. Więcej informacji o Cookies. Czytaj więcej...

Opis innowacji pedagogicznej:

Program polega na zmianie systemu opieki szkolnej z grupowego - "wychowawstwa klasowego" na zindywidualizowany - tutorski, skierowany w swoim zadaniu opiekuńczo-wychowawczym i relacjach na każdego ucznia z osobna. Zespołem klasowym opiekuje się trzech nauczycieli-tutorów, którzy przejmują bezpośrednią opiekę nad ok. 10 -11stką uczniów, poświęcając czas każdemu z nich z osobna. Tutor spełnia wobec swoich podopiecznych wszystkie zadania wychowawcze wynikające ze statutu szkoły. Jeden z nauczycieli-tutorów, wykonując w stosunku do zespołu klasowego pozostałe zadania, których nie da się przekazać tutorom, pełni rolę wychowawcy klasy (prowadzi dziennik, wypełnia arkusze ocen, prowadzi godziny wychowawcze).

Tutorzy pracują indywidualnie, spotykając się z uczniem w każdym tygodniu, nie zaniedbując relacji uczeń - grupa podopiecznych - klasa. Uczeń jest inicjatorem relacji: uczeń - tutor, wybierając opiekuna dopiero po pierwszym roku nauki w szkole. Tutorzy dwa razy w roku spotykają się z rodzicami podopiecznych na tutorialach: uczeń – rodzic - tutor.